Korven

Zesar sprang lös brevid cykeln idag på vägen hem från jobbet, och var jätte duktig :)
Man måste verkligen tänka tre steg i förväg så man inte träffar på någon hund, så han inte går över vägen där han inte ska, vart jag cyklar samt hur trafiken är. Massor med det gick bättre än vad jag trodde och jag har tänkt tanken länge men inte vågat prova.


Zesar är nästan alltid lös så att kopplet hänger efter(det är ju koppel tvång i stan) och han sköter sig nästan alltid perfekt, ibland tar det bara oändlig tid då han ska lukta på allt. Funderar på att kastrera honom snart, får se om Tyra vill para snart, då gör vi det efter det. Både för hans och för vår skull.

Har alltid kallat Zesar för korven sedan han stal korv när han var liten, det var på midsommar afton som besökarna hade ställt sin packning på marken och då korvnäsa som han har så kunde han inte låta bli..Ops hälften satte han i sig av de DYRA korvarna :) Det blev lite gnäll men med tre hundar ställer man inte maten på backen. Synd bara att det var min som var tjuven..Men gott var det.

I lördags hade han inte ätit på hela dagen, och när alla satt och åt då passade han på och kollade i förpackningen som låg kvar brevid grillen och efter ca 30 min konstaterades att det fattades en och en halv Choritzo, så på en fastande mage med massor av kryddig korv slutade det med att det kom ut inne. Men det var ju trots allt korv, då finns det ingen fason.

Det bästa som finns är nog Korv