Flickan

 
 
Våra 3st första tjejnamn är tagna, Thea, Elsa, Ella. Så vi har inte hittat något som känns helt hundra än, kanske att vi har ett på g iaf.
 
Vill veta vad ni tycker om Alma♥
Chrille vill jättegärna ha det namnet, det har börjat växa för mig. Klingar ganska fint måste jag säga, först tyckte jag att det lät som en gammal smålänsktant utan tänder...haha
 
 Det namnet vi utan tvekan skulle ta skulle vart Elsa, men det heter chrilles kusinbarn. När även det 3e namnet är taget så känns det lite ledsamt att man inte gillar fler namn sådär 100 som vi gjort med dessa lääänge.
 
♥Alma♥
????
#1 - - Ulrika hägler:

Thea eller Alma ❤

#2 - - Cuisette:

Alma är jättefint! Jag har lite samma problem som ni - alla mina favoritnamn är tagna av släktingar eller vänner. Ibland undrar jag om jag kanske bara ska strunta i det och välja det namnet jag tycker mest om, varesig någonannan har det eller inte.

#3 - - k:

Nova, betyder liten stjärna =)

#4 - - k:

Nova, och namnets betydelse.

En nova kallas en stjärna, vanligtvis en vit dvärg, som under en period ökar sin ljusstyrka kraftigt.

Vore passande kanske, medtanke på att ni kallat tösen "stjärnan" i bloggen, samt att hon är liten och kommer få mer kraft i samband med att hon utvecklas under en period i väntan på att få komma hem =)