viktiga vitaminer

För andra gången i år är vi förskylda. Inte jag än men Christian hostar o är slemmig. Första var i juli. Tycker det är jävligt bra av oss. :) Christian undvek vi hela dagen i går, han är i vardagsrummet o jag och ellie slappa hela dagen i sängen. Tog med han ut på kvälls prom iaf, helt slut vart han. Han tar preparat som bisolvon, Alvedon och normalt tar han inte ens något vid huvudvärk så frisk vill han bli! Tycker i han extra c-vitamin.
Jag själv har tagit dha, järn med c-vitamin sedan jag blev gravid. Och för några v sedan började jag med aco gravid/ammande vitaminer. Googlade vad 100ml bröstmjölk innehåller i mineral och vitamin väg. Kunde snabbt konstatera att ellie stjäl mina vitaminer! Torr i huden som sandpapper, naglar går av. Hårar sjukt mycket och det går liksom av. Så valet blev lätt.
Chrille är för glömsk för att ta tabletter och han tror inte det gör någon verkan heller förrän han är sjuk...(försent) Men Ellie är lite mammig och ytterst lite snorig än. Verkar som om nyår blir soffmys!