MVC

Nyss vart hos barnmorskan :)
 
Började inte så bra, för jag fick inte ur mig en droppe kiss på beställning, så jag drack 5muggar vatten ihopp om att kunna efter besöket.
 
Mitt hb ligger på 129 trots att jag endast tar mina friggs 1 gr/d. Vi bestämde att jag iaf kan öka till 2 gånger om dagen så man bygger upp reserven lite. Jag är ett föredömme hur man ska äta, kul att höra :)
Bra blodtryck, bra socker :)
 
Jag väger 61,4 kg, ökning på 5kg sedan inskrivning och är 26 fulla veckor idag. Mitt magmått ligger ÖVER det normala, men redan i stockholm sa barnmoskan att flickan är större än normalt för tiden, då räknat på BF 5 nov. Så idag frågade jag Berit lite fint om bebisen kan stanna upp i växten, för det skilljer ju 6dagar från min riktiga ägglossning till deras sk ägglossning. Eller hur det kan komma sig att jag fick symtom av graviditet innan jag hade min sk ägglossning(efter deras uträkning)
Enligt dem skulle jag ha ägglossning 14feb tis men jag vet att jag hade det v innan ons/tor och måndag fick jag första symtom.
Vet att ni inte ändrar datumet för BF men det känns som om att jag endast får mitt snitt 5 dagar innan och jag är faktiskt lite oroad att gå full tid som det faktiskt blir. och enligt vikt och längd och så på flickan i stockholm så var hon BF 26 okt.
Berit höll faktiskt med om att jag inte borde bli så tung och gå full tid, samt att jag faktiskt haft ont i ryggen sedan v 20 så nu har hon bokat in en viktkoll den 10sep för att kunna planera snitt efter det, då även mitt magmått var större än normalt för denna tid.
 
Sen återstår det att se vad det blir av det, men visst är jag oroad att gå full tid när jag har sjukt ont vissa dagar nu.
 
Alla säger ju att jag är så liten, men Berit sa att jag är större än normalt, utgångsläget var det som var väldigt litet. När hon skulle mäta magen skratta hon till för magen var jätte sne, då flickan ligger rakt över magen, tror det är favorit läget, än så länge går det ju.
 
Och hjärtljuden lät perfekt :)