Äldre & bättre

Ikväll kom dagens citat.
-Du blir bara bättre med åren.

Ja hur ska jag tolka det?
Kan vända och vrida på det hur mycket som helst.
Som:
Jag har inte samma dåliga klädsmak som när jag var 20 (sådana personer är fast i usel smak vid 30) Urringat och strypande tajta kläder. Hål i byxan så skinkan syntes(14årdåifs)

Jag är mörkhårig inte fult blonderad, det är ju ett stort +.

Jag ser i princip lika ut, lite smalare och längre. Ärrigare och rynkigare. Ser kanske lite trött och sliten ut.. men sommaren är ju inte året runt så lite vissen kan man ju känna sig någon dag. Händer alla ellerhur!?

Jag spenderar lika liten tid framöver spegeln nu som då och ser det mest som ett ont måste för att se lite levande ut.
Ibland nuförtiden får man ju även lite kommentarer för hur man ser ut. Så ovan att man nästan trillar av stolen av generad. För var det endast av något dregg.

Jag har mer självförtroende idag och har lämnat av mycket av bagadet, känner att jag inte släppar lika tungt nu.
Jag ler mer och oftare och trivs bättre med det.

På bilden har jag min (bara vara hemma tröja) som jag köpte år 2000 ca. Grå med rosa afro män med solbrillor. Den är ju så skön :) Den är lika ute som kläderna vi hade när vi var 20. Rosa afrogubbar liksom.? hur tänkte jag där?

Det finns fler än en anledning till att utvecklas och leva i nuet.

En blomma kan bli ståtligare av varje blad som vecklas ut..

Eller så blir kärleken djupare och gubben blundar för alla skavanker ;) haha

Ja, eftersom jag inte frågade vad han egentligen menade så tar jag det som en blomma!
Jag blir helt enkelt bättre med åren♥ haha