Söndagens balkongstädning

Det växer så det knakar på balkongen. Det är endå tidigt att plantera ut så tidigt som jag gjort i år, normalt brukar jag bara ha lite kryddor från mitten på maj, för att nu ibörjan på juni plantera det som ska finnas under sommaren.
Jag har inte köpt allt än som jag önskar, för de 3 gånger jag vart på plantagen har de inte haft några jordgubbs amplar, så nu är det verkligen dags att köpa de. Sedan har jag en blomlåda med bara jord i än så länge, sa till Chrille att jag ville ha lavendel i den, men han tycker vi ska ha något användbart i den istället, så vi får se i affären vad det blir..

Våra tomatplantor, första gången vi odlar egen tomat, så vi hoppas att några ska bli bra iaf. men det kommer gröna bollar för fullt, så något rätt har vi gjort med dem.

Grodan köptes i Ullis redis, men Basilikan är nästan 1m hög nu.

Både Chilin och paprikan har fått frukt, men de ska bägge vara röda när de är klara. Vi har haft chili och paprika i flera år nu, men det blev lätt löss på dem, och tackvare inglasningen inget. Man ser även spår efter zeldan..

Nytt som provas i är är Gurka, som jag planterade om i söndags och de verkar ta sig fint, är mycket spännande och har förväntningar på dessa, kanske för stora.. men det är ju också en erfarenhet.

Citronträdet mår riktigt bra, det kommer nya grenar och nya blommor hela tiden och det luktar verkligen jätte gott, mycket glad att vi köpte detta. En citorn är riktigt stor, jag undrar när den ska börja bli gul ingen tendens ens till det, men det ska ju sitta där ett tag så, men det vore ju kul att man ser att det kommer frukt i trädet..

Ligger nu här i soffan och gör detta inlägg, väntar på mamma och pappa och Lina som kommer förbi ett tag.

Ta hand om varandra