Om allt och lite till

Chrille & jag satt och prata om att det var länge sedan vi hade en så bra helg. Stjärnan har skött sig utmärkt och har andningstränat HELA dagen utan cpap. Vid 22.30 skulle de lägga i henne igen oavsätt hur bra det fortfarande gick. Så hur planen för andningsträning ser ut idag vet jag inte, för jag har haft sovmorgon och Chrille har åkt upp för att ta hand om skruttan.
 
Gårdagens vikt var 1769.. :)
Börjar bli lite skräckblandad förtjusning nu, när det händer så mycket och man börjar t.om redan planera lite inför hemfärd. Shit vad stort att få hem henne, känns bara så konstigt att det är utan elektroder och utan personal vid sidan. Något annat vet vi ju inte, så man blir rätt maktlös/naken av att inte ha hjälpen att tillgå, eller bara tanken redan att inte kunna ha det. Blir ju att lära sig lyssna på andetag och verkligen lära känna henne innan vi åker hem, men det blir nog en och annan tejpad lapp på näsan för att se att hon andas nattetid i början. Läkarna tyckte inte att det som finns på marknaden idag för att "vid ev andningsuppehåll" få hjälp att märka det, inte var något att ha. Även fullgångnabarn kan ju få andningsuppehåll, det är inte det som är, att det kan ske, utan det att man vill märka att hon får det, så man inte bara hittar henne...Inga ord!
Därför tyckte jag och chrille att en som larmar vid andninguppehåll ev var något vi ville ha, Om ni provat och har egna erfarenheter av det så hör gärna av er.
 
Igår gick jag igenom allt vi fått i klädväg...Shit KÖP INGET UNDER 62 !!! Hela bänken var full med det som skulle tvättas, täcken, madrassskydd, kuddar, sängkläder, filtar.
Hann tvätta en maskin med vit och en med rosa. Får bli att Chrille avlöser mig på sjukan för att jag ska kunna fixa med det sista innan damen kommer hem.
Han får hämta sängen och skötbordet hos Ulrika och sätta i hop det, så piffar jag :)
Vagnen måste vi till mormor och morfar och hämta, där är även insattsen till bilen. Tänkte Chrille kunde gå upp med vagnen och vi går hem med fröken :) Så fixa i vagnen behövs oxå :)  Måste köpa salvor, olja, temp och sådant, tänkte kolla lite idag i mataffären.
 
Tittade i fredags på baby proffsen efter ett Rött E att sätta i vagnen, men det fanns bara rosa och det ska vara ett rött, någon som har något och vill sälja eller vet vart det finns- Hör av er!
 
Jag duschade i går kväll och har pumpat nu på morgonen, kan tycka att man fortfarande luktar svett och sur mjölk. Är noga med att tvätta med våtservetter och byta och tvätta Bh:n och sporttoppen ofta, men det hjälper fan inte, tar en dag så luktar man mjölk. Ta hand om och tänka på brösten måste man ju! Jag går redan i varmaste jackan jag har min Didrikson för att den är så vindtät, men vissa dagar är den helt klart lite för varm. Hoppade över höst, och gick direkt på vinter för bröstensskull. Fan vad tur att man inte fick barn på sommaren. Tunna kläder och vara ute = mjölkstockning ! Vindtätt på sommaren och man svättas ihjäl.
 
Påtal om bröst, Ellie låg vid bröstet i går och trots att jag hade nyss pumpat så fick hon ut, sprutade ju inte som tur var, men tillräckligt för att kladda ner henne då det rann ut. Hon måste ju koppla att svälja när hon suger och det gör hon inte än, men iof ska hon inte kunna svälja bröstmjölk förrän i november. "var tanken ju" Kanske det inte kommer gå, men sonden kommer med hem till en början iaf. Så vi får en test tid iaf.
 
Tänk att få visa henne för alla nära och kära. Vår stjärna♥
 
 
 
 
 
#1 - - Therese:

Gud va vi längtar tills ni får komma hem med henne :)

#2 - - Nettan:

Gud vad jag längtar <3

#3 - - Nettan:

Jag har köp ett E som du kan hänga i vagnen och även en reg.skylt med namnet på..:)

#4 - - Hannah:

Vi fick låna med oss ett apèlarm från neo när vi åkte hem med hemsjukvård, finns det ingen möjlighet att göra så för er också? Vi hade den i 2 veckor men hade nog behövt hyra den om vi ville ha den längre om jag inte minns fel :) t tEtt tips är att köpa en egen bröstpumpför jag hyrde, och det blev inte billigare än att köpa en ny. Vad spännande att det går framåt! Elsa kom hem när hon passerat 2000 g och det var med skräckblandad förtjusning! När vi bar ut henne från sjukhuset så kändes det som vi snodde ett barn haha ;) kramar!

#5 - - Natalie:

Vi ville också ha andningslarm efter att Tobbe hittade Tuvalie helt blå i ansiktet när hon var 5 dgr gammal. Men sjukhuset vägrade hyra ut till oss - dom ansåg inte att vi var i behov av det. Dom insisterade på att hon hade kunnat ordna upp det där själv - det tror jag inte ett skit på. Om ett barn är blått i ansiktet kan man knappast stå vid sidan om och vänta på att det ska lösa sig. Efter det sov jag bredvid Tuvalie i flera veckor eftersom vi inte kunde få hyra ett andningslarm. Men andningslarm.se verkar vara bra - där kan man både köpa och hyra. :-)