Japp

I morse sa ellan art hon ville stanna hemma från förskolan. Inget mig emot, jag fick ligga kvar o sängen 30 min till 😀


Efter frukost åkte vi till Lidl, veckohandla lite inför nästa vecka. Ellan blev så nöjd som fick melon.

Kl var 11 när vi kom hem så det var bara att natta Ines i vardagsvagnen. Men jag sa som jag alltid gör å hon somnade bums nu med ☺

Vad luftigt det blev på inglasningen...bara 2st vagnar kvar att sälja 😂


Kanske skulle vara duktig å lägga ut bugaboon 🤔 men får kanske 500kr för den, men vågar man ju inte ta när den gnisslar 😂 duger jättebra som extra vagn till å från förskolan. Men om det inte vore så att Ines klättrar ur den så skulle hon sova i den ute på altan. Men vågar inte ens chansa. Rätt som det var i somras så hittade man henne stående i den 😲😤

Just nu så skulle jag dammsuga. Men tycker det vore ett regelbrott då jag hittade denna tjej såhär..med hörlurarna. 

ALLT SÅ FöRSTÅR NI HUR TYST DET ÄR😃

Så här sitter jag med en kaffe i handen å har tid att blogga.


Det är varken vanligt att hon är tyst eller ligger still såhär länge, så det biter väl tillbaka snart så hon antingen somnar eller åker som en dåre på sparkcykeln.

Snart så väntar städningen inför helgen. Denna helg blir lite kortare för mig. Jag går in extra i morgon & börjar kl 15 så min mamma kommer å passar barnen innan Chrille kommer hem från jobbet.

Trots att jag har skrivit i pärmen vilsken tur å vilken dag jag kan jobba så får jag flera sms om kan du jobba, å när de frågar en fredagkväll å säger att du kan få börja när det passar dig...då är dem desperata 😂
Nu blir det första gången som mamma ska passa dem själv. Tänkte om jag skulle dubbelboka lina, men mamma ville ha dem själv. Det är ju så kort tid det handlar om å äter lunch gör vi tillsammans kl 13 å sedan åker jag vid 14. Typ när Ines vaknar. Så då är det lite mellis till henne å sedan leka med barnen till Chrille kommer. 
Men mår man inte bra så är ju det jobbigt nog liksom. Men mamma har ju färre sämre dagar nu, så det är mer jag som ska släppa nu. Men det är både tufft å svårt.

Så i helgen jobbar jag både fredag samt söndag kväll.
Så på november så kan jag plocka bort 2 st föräldradagar från min planering 👏 som jag kan spara ☺
Jag har även tagit en kväll den 10 dec. Fattades även dag den 9e men jag tror vi ska på kalas då för Ellies kusiner, å det känns som om vi inte träffas på evigheter, trots att vi sågs när Douglas fyllde i slutet på september.

Ne, nu har hon bajsat färdigt säger hon 😂 dags att återgå till det normala😂