Små steg fram

Tredje dagen på långpromenad. Känns bra när jag går. Känner att jag blir trött men inte att jag får ont medan jag går.

Igår och i förrgår så tig jag Citodon direkt när jag kom hem från promenaden. Samt vilade.

Idag så ställde jag mig å lagade mat direkt & jag kände inte någon större smärta heller.

Jag önskar ju att känna smärta, för då ligger jag lite extra på vad jag orkar så man hela tiden pushar för att göra framsteg.
Om en v kanske detta inte känns. Å jag måste gå längre eller 2 promenader om dagen.
En viss smärta är bra smärta. Men det blir ju svårare å svårare att pusha mig tillslut.
Men då tänkte jag börja cykla. Att lixom använda å bygga upp lite muskler igen som jag tappat.

Det finns ju en tanke att hämta barn med cykelvägen men då måste jag orka trampa på med. Så att bara cykla runt måste jag ju starta med.

Idag vaknade jag med träningsvärk, kände inte riktigt för att kliva ur sängen idag.
Fast det kanske mer berodde på mina planer för dagen 😂😁Äntligen har jag burit upp alla leksaker som vi rensade för några veckor sedan. Som stått vid gästentren.
Så jag har idag även haft trapp träning å det känns i låret kan jag säga. Promenera är inget jämfört med att gå i trappen.

Det som känns är runt själva protesen, men som sagt med en större cup så blir ju musklerna lite tryckta på så det behöver lägga sig.
Jag känner lite av skinkan, men jag har ju inte tagit något inflammationshämmat heller så, det kanske bara blir bra med lite cirkulation å vänja huvudet med det nya sättet att gå. Protesen går 0,7 mm mer ut ur/från kroppen nu än med den gamla protesen. Å det är märkbart i känslan, behöver inte ens gå för att känna att något är "fel" Ska fundera på inflammationshämmande..
Sedan har jag den stora Muskeln rakt över låret som det hugger & krampar i rätt som. Lite lite från ljumsken som känns lite spänd.

Sover lite illa sista nätterna sedan jag slutade med smärtlindring helt. Det lär ju vara typ 3v sedan jag slutade nu.
Å det märks då det är svårare att ligga skönt. Att jag kanske ligger 30min på var sida sedan måste jag byta. Å då kan jag vakna att jag MÅSTE vända NU. Lite jobbig känsla, lite panik känsla.

Men det blir ju tokigt om man legat för länge på ett visst sätt för att man sov. Då blir det ju bråttom å ändra. För att det gör så ont.

Min lilla grabb som är med på promenaderna han är inte alls lika nöjd att vara ute. Att jag drar runt han. Det är ju så galet mycket grus att gå på säg.