Blogga ?

Ligger som ett måste att skriva. Har inte haft ork, när jag haft tid har jag faktiskt inte ens brytt mig. 😤
Jag som tar mig tid kvälls å nattetid för att göra mina inlägg. Känns inte alls som om jag vill sluta. Bara måste andas ett tag.
Jag har ju så många fina bilder att visa er 😀 Det är ju några av er som tittar in varje dag ❤

Jullovet är snart slut.
Tack gode Gud säger jag 🙈 Förlåt men Ärligt!
Barna leker, bråkar, leker, bråkar. Ellie blir arg och dum när hon inte får som hon vill. Både mot mig å Chrille och mot Ines.
Inga normala rutiner, som jag gillar att ha. Jag som fortfarande jobbar dessutom medan dem har varit lediga. Jag måste tillägga att jag sover väldigt illa nuförtiden när barnen är hemma. Min sömn är inte så bra som den varit i höstas. Å Chrille tar med dem till gymmet, handlar å till hans mamma men det går ju liksom inte i 8h. 

Så den egoistiska tanken, att jag numera måste Tänka mer på mig själv. Man kommer lixom aldrig ifrån...om man inte åker å tränar. Vara utan måsten existerar inte.
Är inte bara Tänka utan även göra. Prioritera mig själv.
Visst känns lite skyldigt, egomamma liksom. Får man det? Göra vad jag vill utan att känna att man väljer bort något.
Tid som jag skulle kunna lägga på huset, barnen.
Jag menar andra har sina barn längre på skolan å dagis för att Träna. Det har ju jag Aldrig haft.
På sin höjd jag har haft Ines på Dagis för att någon gång hinna åka å handla och städa, men ska det kallas egentid?

Borde inte egentid för mig, vara att göra vad Jag mår bra av? Varför ska jag skämmas då för att jag inte orkar, när tanken kommer att Jag behöver mer tid? Skuld.

Jag vill må bra ingen, så jag kommer vara egomamma. 

Det var dags att dra i bromsen nu.

Jag ska sluta göra det extra på jobbet. Fylla på förråd å städa efter andra och serva för andra i personalens skull det är slut just nu.

Jag ska sluta stressa för att hämta barnen när jag vaknar. Dem trivs där å lite magsjuka har ingen dött av. Vi har ju bara vabbat 6ggr på 2barn under 2019 så det kan ju vara okej med mer 2020.

Jag Ska köpa en robotdammsugare som kan jobba Varje dag kl 08 !!!

Jag har köpt ett Cura täcke som jag trivs med och jag hoppas att jag ska kunna sova bättre och mer nu när rutinerna kommer igen. Sova mer mina lediga dagar. 

Jag ska börja gå ut Själv med zirre på hundpromenader ❤ Bara vi, helt tyst, ingen som klagar, säger mamma, mamma, mamma.
Kanske inte bästa sättet för mitt ben att göra, men lättaste sättet att komma ifrån helt klart.

Och jag måste komma hemifrån å träffa folk, hitta tid i schemat innan något annat hinner före. Så osocial på sista månaderna.
Man sätter dit ett leende på jobbet å ingen ser hur man mår. Men nu har jag faktiskt pratat med vissa om hur jag mår, så ska prata med chefen med.

Jag tror ju själv att allt började med att det blev för tungt på jobbet. Känslan att man inte hinner göra sitt jobb, eller hinner göra ett bra jobb.

Jag redan planerar, förbereder och jobbar så effektivt jag kan för att ligga i fas, för vad som helst kan ske...eller kan man hitta under natten. Saker eller jobb man inte ens har tid med. Så det gäller att jobba undan å vara effektiv. Å när man inte ens då hinner med allt å alla å sedan är livrädd att glömma något så man kan få en anmälan på sig det gör allt ännu mer stressigt. Rädd för att missa rädd för att glömma. Jobbar på rutin ändå hinns inte allt med.

Jag drömmer jobbet! Jag tänker har jag gjort det, har jag gjort det. Å det å det å det. 
Det är sällan jag känner att jag hinner göra ett bra jobb faktiskt. Å då tror jag faktiskt att jag hinner å tar mig mer tid än de flesta.
Man vill ju att det ska kännas bra i hjärtat när man går hem❤

Men idag har jag nästan hunnit städat ut julen. Förberett allt inför dagis start. Å håller på och tvättar slut i Ellies tvättkorg för att rensa alla trasiga å skitiga å plagg.
Ser över behovet på kläder å ser allt dem vuxit ur.
Så lite lättare känns det efter.