Jag, mig


Veckan har gått jättebra. Rensar huset rum för rum på sådant som är skräp..plast, papper, skänka, sälja, textilier mm
Känner att detta har legat över mig länge å jag har bara blundat. Och för varje rum jag blir klar med så känns det bättre å bättre.

Behöver rensa bort dem saker som får mig att må dåligt !

Men nu sover barnen å jag förstershoppar fröpåsar innan jag ska sova.
Bara det att jag har stressat upp mig. För i morgon är sista dagen som jag har tid att städa. Alla måsten bara rullar å jag har nyss satt på en till tvätt, effektivt va? 
Jag blir så irriterad på mig själv nu som tänkte så. Jag själv är boven i detta. Jag själv som Alltid ska göra 10saker samtidigt- FÖR just EFFEKTIV !!

Alltid stressa från att jag öppnat ögonen till jag är på Ellies skola är på 15 min. Tar typ 20 att gå🙈
Sedan känna frustration för att Ungen går som en 🐌
Ja, det har jag gjort faktisk. Kan ju inte sätta hämtning på Ines 1h efter jag hämtar Ellie.

Å på jobbet så måste jag vara effektiv för att ens hinna mitt jobb. Fick idag veta att det är överbeläggningar så tror ni jag längtar dit till fredag? Hela helgen jobbar jag. Ska man känna sig stressad å orolig för sitt arbete redan när man kommer direkt? Sjukt..okej, i vissa fall redan hemma då jag inte sovit bra.
Tänkte ringa chefen i morgon, har nog en del oro över det också. Borde pratat med henne innan jul när jag förstod med mig själv hur allt stod till.

På fredag har jag dessutom Ines hemma. Dagis har stängt & jag går på jobb. Behöver få tid till att vila. Så hoppas innerligt att hon vill ligga bredvid å kolla på paddan så jag får vila. Chrille kommer hem typ 2h innan jag åker, i bästa fall !

Men jag har faktiskt haft Ellan till 14.45 på skolan å Ines 15.15 på Dagis nu. Även mina lediga dagar. Och det får bli så ett tag nu. Jag har inte pratat med personalen, kanske om tillfälle ges att jag gör det. Det är ju inget man slänger ur sig i all stress när man ska gå ut liksom
Å just det, jag mår skit så barnen kommer gå längre dagar så jag kan hitta mig själv igen. Vad illa det låter 😏 vad säger man?

Men jag känner iaf att jag inte stressat förrän nu. Så några dagar utan oroliga tankar eller bråk med Ellie eller tvång för Måsten.
Lunch mån med Ullebull ❤ Dessutom har jag å zirre gått promenad, tp med mamma idag ❤ sovit bra, enkel, snabb matlagning som inte tjatas över. Bra läxläsning med Ellan. Ett bra och givande möte i skolan med Ellan igår. Rolig shopping som jag väntar leverans på och jag avslutar veckan med att ta barnen på bio 🥰

Sedan kommer han som får mig le hem på fredag ❤Han som gör allt så mycket lättare, om han bara var hemma lite mer, kan man ju önska för sin egen skull..
Men han ska ju oxå må bra..det vill jag inte ta ifrån han.
Nu är det dags för en gladare å piggare å rofylld Emma, jag är några steg i rätt riktning.

Behöver bromsa mig själv när tankarna springer iväg.

Tror JAG är min största fiende.